Celem Projektu jest wsparcie i wzmocnienie działalności promocyjnej Polski we współpracy ze wszystkimi podmiotami działającymi na rzecz promocji kraju na świecie. Zaplanowane przedsięwzięcia mają zintensyfikować przyjazdy turystów zagranicznych do Polski oraz spowodować wydłużenie sezonu turystycznego w kraju.
Działania służyć mają także zwiększeniu stopnia rozpoznawalności Polski za granicą jako kraju atrakcyjnego dla turystów, oferującego konkurencyjne produkty turystyczne wysokiej jakości. We wszystkich działaniach wykorzystywane są nowoczesne i skuteczne narzędzia promocji. Podczas realizacji Projektu, Polska Organizacja Turystyczna ściśle współpracuje z jej zagranicznymi przedstawicielstwami, czyli z Polskimi Ośrodkami Informacji Turystycznej na całym świecie. Zaangażowane są zwłaszcza Ośrodki w: Sztokholmie, Berlinie, Brukseli, Amsterdamie, Paryżu i Londynie. Ich zadaniem jest wsparcie w doborze odpowiednich narzędzi promocji w zależności od charakteru rynku i zakładanej efektywności dotarcia do grup docelowych. Koncepcja projektu wynika z założeń do Strategii Marketingowej Polski w Sektorze Turystyki na lata 2008-2015, opracowanej w 2008 roku przez Polską Organizację Turystyczną, oraz ze Strategii Rozwoju Turystyki na lata 2008-2015 opracowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Zgodnie z założeniami, do promowania Polski wykorzystane zostaną w projekcie duże wydarzenia, tzw. "kotwice medialne", które stanowić będą impuls do przyjazdu turystów zagranicznych do naszego kraju i mają ogromny potencjał promocyjny. Do wydarzeń tych należą między innymi: Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej "Euro 2012", Prezydencja Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej w roku 2011, a także wydarzenia za granicą: Rok Chopinowski 2010 oraz Rok Polski w Wielkiej Brytanii 2009/2010.
Projekt realizowany jest przez 3 lata (2009-2012) i skierowany jest do następujących grup docelowych:
- turyści obecni,
- turyści potencjalni,
- dziennikarze,
- zagraniczne środowiska opiniotwórcze,
- touroperatorzy,
- agenci podróży,
- Polonia,
- Polacy najnowszej emigracji,
- studenci-cudzoziemcy oraz absolwenci polskich uczelni,
- mieszkańcy Polski,
- krajowe środowiska opiniotwórcze,
- krajowi właściciele i zarządzający atrakcjami turystycznymi tworzącymi tzw. "produkt turystyczny",
- zagraniczne organizacje, korporacje i stowarzyszenia.
Partnerami w ramach realizacji niektórych elementów Projektu będą Lokalne i Regionalne Organizacje Turystyczne.
Projekt składa się z trzech podstawowych komponentów, ściśle ze sobą powiązanych. Komponent A obejmuje działania promocyjne z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi marketingowych mające na celu promocję turystycznej marki "POLSKA". Celem Komponentu B jest stworzenie zintegrowanego systemu informacji turystycznej o Polsce i wdrożenie go między innymi poprzez rozbudowę istniejącego portalu internetowego www.polska.travel. Działania w ramach Komponentu C obejmują pozyskiwanie, upowszechnianie i wymianę wiedzy poprzez organizację szkoleń, warsztatów oraz konferencji dla uczestników i potencjalnych beneficjentów projektu.
Źródło : http://www.promujmypolskerazem.pl
Opracował: | Grzegorz Dereń przewodnik beskidzki tel. 510068379 |