Polski / Polski  English / Angielski  Русский / Rosyjski
E-mail:
Hasło:
» Załóż konto
» Zaloguj podpisem elektronicznym
Opublikowano: 2012-03-21 07:46:17

Bieszczady - Czas na rowery

Poradnik rowerowy I

         Kilka słów o rowerach. Jaki rower kupić? Ile pieniędzy przeznaczyć na zakup? Gdzie kupować? Jaki rozmiar roweru wybrać? Część I mini poradnika.

 

 

 

Ile pieniędzy wydać na rower?

Rower to nie dzieło sztuki - to narzędzie. Ma służyć określonemu celowi - dojazdom do pracy, startom w wyścigach, albo rekreacji. Wydać powinniśmy dokładnie tyle, za ile kupimy rower nadający się do naszych zastosowań. Nie ma co przepłacać - nie staniemy się od tego lepszym rowerzystą, a nasza forma nie stanie się lepsza.

Z drugiej strony zbyt tani rower, zwłaszcza dla osoby intensywniej jeżdżącej, będzie nieustannym źródłem problemów. Szybko zużywające się części, niespodziewane awarie, częste wizyty w serwisie. Zbyt tani rower może okazać się droższy w użytkowaniu. Dlatego nie warto przesadzić w żadną stronę.

Ile zatem konkretnie przygotować pieniędzy? Jeżeli rower będzie nam służył okazjonalnie 1000-1200 złotych w zupełności wystarczy na nowy rower. Używany jednoślad spokojnie kupimy nawet za 400-500 złotych.

Do bardziej regularnego użytkowania, także w złą pogodę, warto dołożyć - za 1300-2000 złotych spokojnie znajdziemy rower przygotowany do takiej eksploatacji, posiadający bardziej trwały i odporny na warunki pogodowe osprzęt. Oczywiście używane rowery także i w tym przypadku będą znacznie tańsze. O ile? Reguły nie ma - zależy to od wieku i stanu roweru.

Rowerzyści zamierzający jeździć intensywnie, lub startować w zawodach, muszą niestety wydać najwięcej. Oni jednak z reguły sami doskonale wiedzą co i dlaczego będzie ich kosztowało. Nie dziwią więc ich ceny zaczynające się od 2,5 tysiąca złotych i w zasadzie nie posiadające górnej granicy. Cóż, najlepsze części i technologia po prostu musi kosztować.

Warto również powiedzieć słówko o jednej dość istotnej cesze rowerzysty mającej wpływ na przedział cenowy roweru - masie. Jeżeli jesteśmy dobrze zbudowanym mężczyzną, ważącym sto kilo lub więcej, nasz rower będzie musiał być wytrzymalszy, a więc także droższy. Kilka stówek ekstra, zwłaszcza wydanych na lepszej jakości części kół (mocne obręcze i szprychy) na pewno z czasem się zwrócą.

Źródło: polskanarowery.pl

 


Opracował:Grzegorz Dereń
przewodnik beskidzki
tel. 510068379


Brak komentarzy
Produkcja i Hosting ZETO-RZESZÓW